برای ورود به ناحیه کاربری بر روی این نوشته کلیک نمایید
یکشنبه 6 فروردین 1396
ورود/ثبت نام
عضویت در خبرنامه

طراحی وب سایت در کرج

طراحی وبسایت در کرج

طراحی سایت در کرج

طراحی وب سایت
طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا




طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا
” Responsive design ” :

در این مقاله شما را با مبحث ریسپانسیو یا همان واکنش گرا اشنا خواهیم کرد
حتما تابحال با این موضوع روبرو شده اید که وقتی با موبایل یا تبلت خود در حال وبگردی هستید
با صفحاتی مواجه شوید که از لحاظ سایز و اندازه با موبایل یا تبلت شما همخوانی نداشته باشند و برای دیدن مطلب یا لینک مورد نظر مادام عملیات zoom in و   zoom out کنید

این وب سایت ها  از تکنولوژی  ریسپانسیو بهره نمی برد .

با تکنولوژی طراحی ریسپانسیو یا واکنش گرا ” Responsive design ”  این مشکلات برطرف میشود .
طراحی ریسپانسیو که تفکر خلاق آرتنوس  نیز از آن بهره می برد به این شکل عمل می نماید که سایت را برای ابعاد  مختلف و متعارف گوشی های همراه و تبلت ها هماهنگ می کند و شما با تغییر سایز صفحه شاهد خواهید بود که فونت ها و لینک ها کاملا در سایز مناسب خودشان قرار دارند  و شما به راحتی آنها را می بینید و دیگر هیچ zoom in و   zoom out در کار نیست


برای تست رسپانسیو بودن سایت می توانید مرورگر خود را ازحالت maximize   خارج کنید و با موس خود صفحه مرورگر را کوچک و بزرگ کنید ، می بینید که سایز صفحه تغییر می کند اما نوشته ها و لینک ها همچنان خوانا هستند و نیازی به zoom in و یا   zoom out  و اسکرول ندارند ، این کار را هم در صفحه اصلی و هم در صفحات داخلی تست کنید

در حال حاضر با پیشرفت روزافزون تکنولوژی و صنعت ساخت تلفن های همراه هوشمند و تبلت ها
درصدی از وبگردیها به وسیله تلفن همراه و تبلت صورت می پذیرد و با افزایش این کاربران مدیران وب سایت ها  باید بفکر باشند

زیرا اگر وب سایتی ریسپانسیو نباشد به مرور بازدید کنندگان آنها سهولت وبگردی آسان را در website شما از دست خواهند داد و این امر موجود کاهش بازدید  و از دست دادن مخاطبانتان گردد پس بهتر است هرچه سریعتر وبسایت های خود را به سمت طراحی ریسپانسو ببرید و یا اگر می خواهید وبسایت جدیدی راه اندازی کنید از این تکنولوژی در آن بهره ببرید

شرکت طراحی   تفکر خلاق آرتنوس   این توانایی را دارد که وبسایت شما را ریسپانسیو   Responsive نماید
یا اگر میخواهید website جدیدی سفارش  دهید برای شما این امکان را تعبیه نماید

پس در هنگام سفارش در مورد Responsive  شدنsite خود با همکاران ما هماهنگ نمائید

راه های ارتباطی با ما  :

کانال رسمی تفکر خلاق آرتنوس : https://telegram.me/artenooswebdesign     

تلگرام : @artenoosco2   

تلگرام : @artenoosco     

اینستاگرام :  https://www.instagram.com/ARTENOOSCO

تلفن :

02632721747 

09109400668

فکس :

02142694645

ادرس : کرج - میدان مادر به سمت هفت تیر بعد از خیابان دوم جنب اداره سازمان زندانها ساختمان مهرویلا طبقه دوم واحد 5



مزایای طراحی وب سایت

مزایای طراحی وب سایت                                                                                                   


شاید این سوال برای شما پیش آمده باشد ، که داشتن سایت اینترنتی چه مزیت هایی دارد ؟

سایت ها مزایای فراوانی را برای مدیران و صاحبان خود به همراه دارند که مهمترین آنها به شرح زیرند:

 تاثیر سایت در اطلاع رسانی: داشتن یک سایت مانند داشتن یک کاتالوگ است اما با مزایای فراوان دیگر. یک کاتالوگ می تواند شامل تصاویر و متن باشد اما یک سایت میتواند از تصاویر، متن ، فیلم و فایل صوتی و یا انیمیشن نیز بهرمند شود  بنابر این امکان اطلاع رسانی جامع با محتوایی جذاب تر را می دهد. برای طراحی، چاپ و انتشار هر نسخه از کاتالوگ نیاز به هزینه است اما برای طراحی یک سایت داینامیک فقط کافیست هزینه ای اولیه برای طراحی و نگهداری آن پرداخت شود و بعد از آن شما می توانید بی نهایت صفحه ایجاد کنید که  هزاران و یا میلیونها کاربر از جاهای مختلف جهان می توانند بارها و بارها از آن ها بازدید کنند.

 


تاثیر سایت در بازاریابی و توسعه بازار کسب و کار  :

موتورهای جستجوگر بدون هزینه برای شما بازاریابی می کنند فقط کافیست رباتهای آنها سایت شما را پیدا کنند و از آن پس زمانی که فردی به دنبال هر یک از خدمات و یا محصولات و یا اطلاعات ارائه شده در سایت شما باشد، این موتورها فرد را به سمت سایت شما هدایت می کنند. میزان بازدید کننده هدایت شده به سایت به پارامترهای زیادی وابسته است اما در بدترین حالت چیزی در حدود 50 نفر در روز توسط موتورهای جستجو به یک سایت هدایت می شوند.

 





در دسترس بودن و شعبه 24 ساعته :

سایت شما با متقاضیان اطلاعات و محصولات یا خدمات فقط یک کلیک فاصله دارد و در تمامی ساعات شبانه روز و حتی روزهای تعطیل نیز فعال است.




مراحل طراحی سایت

مراحل طراحی وب سایت
  

طراحی صفحات وب سایت  در اصل یک هنر اختصاصی است که در عین حال جنبه های فنی فراوانی نیز دارد طراح وب سایت موفق برقراری ارتباط مناسب با مخاطبین سایت و انتقال پیام سایت و پاسخگویی مناسب و شفاف به کاربران وب  سایت و سهولت و جلب رضایت آنها است .جنبه های فنی طراحی وب سایت در واقع شیوه های پیاده سازی عناصر مختلف یک سایت است تا سایت با سرعت مناسب بر روی مرورگر مخاطبین نمایش داده شود و در عین حال کارآمد و با امنیت مناسب همراه  .باشد. در واقع یکی از عناصر مهم در طراحی یک وب سایت روانشناسی طراحی صفحات وب است






مرحله اول طراحی سایت : نیازسنجی 


در اولین مرحله از طراحی یک وب سایت باید مشخص کنید که هدف از طراحی وب سایت مورد نظر چیست. در این مرحله باید با مالک وب سایت و یا افراد مطلع درباره زمینه فعالیت وب سایت صحبت و تبادل اطلاعات نمایید. پاسخهایی که باید در این مرحله به آنها پاسخ داده شود عبارتند از وب سایت مورد نظر شما جزو کدام دسته از وب سایت های اینترنتی قرار میگیرد؟ آیا وب سایت مورد نظر بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد یا جنبه های دیگری مانند فروش کالا و خدمات و یا سرگرمی و به اشتراک گذاری نظرات کاربران و برای طراحی وب سایت است؟

مخاطبین وب سایت شما چه افرادی هستند؟ آیا مراجعه کنندگان به وب سایت مورد نظر افراد عام جامعه هستند و یا قشر خاصی از جامعه مورد توجه هستند؟ به عنوان مثال دانشجویان، پزشکان ، تجار و   ...

برآورد اولیه از تعداد مخاطبین سایت و همچنین حجم اطلاعات موجود در سایت  آیا وب سایت مورد نظر برای طراحی جزو سایت های اینترنتی شخصی و کوچک با تعداد بازدیدکنندگان نسبتا محدود طبقه بندی میشود و یا مورد استفاده افراد زیادی قرار خواهد گرفت؟ برای مثال وب سایت یک شرکت تجاری که به تازگی کار خود را آغاز کرده است در بدو راه اندازی بازدیدکننده چندانی نخواهد داشت اما وب سایتی که برای یک مدرسه یا مجموعه آموزشی جهت درج نمرات دانش آموزان راه اندازی میشود قطعا با مراجعین بیشتری در بدو راه اندازی وب سایت مجموعه آموزشی یا مدرسه روبرو خواهد بود .





مرحله دوم طراحی وب سایت : تهیه طرح اولیه سایت


پس از کسب اطلاعات اولیه درباره طراحی سایت حالا میتوانید با توجه به اطلاعات دریافتی در مرحله اول وارد مرحله بعدی طراحی سایت شوید.

.1. بخش های مختلف سایت را مشخص کنید  حالا باید بخش های اصلی و فرعی سایت را مشخص نمایید. به عنوان مثال یک سایت فروش لپ تاپ را در نظر بگیرید. قسمت اصلی این وب سایت در واقع ارائه اطلاعات درباره لپ تاپ های موجود جهت ارائه و یا فروشگاه آنلاین است و میتوان برای جلب بیشتر مخاطبین یک بخش فرعی برای دانلود درایورها و نرم افزارهای جانبی در نظر گرفت

.2ساختار اصلی سایت خود را مشخص کنید  شما باید به عنوان طراح سایت ارتباط منطقی و راحتی را میان صفحات و بخش های مختلف سایت ایجاد کنید تا مخاطبین در سایت دچار سردرگمی نشوند







مرحله سوم طراحی وب سایت : تهیه مطالب و محتوا سایت


حالا شما به مرحله پیاده سازی و طراحی نهایی وب سایت نزدیک شده اید و باید محتوا مورد نظر برای درج در بخش ها و صفحات گوناگون وب سایت را آماده کنید. محتوا یک وب سایت میتواند شامل موارد زیر باشد  :

1. متن سایت  : که میتواند شامل نوشته ها و یا اسناد متنی قابل دانلود باشد

  فایل های مالتی مدیا  : مجموعه ای از تصاویر و یا فایل های صوتی و تصویری را شامل میشود که مرتبط با مطالب و یا محصولات و خدمات سایت انتخاب و عرضه میشوند

  فایل های اجرایی  : شامل درایورها و یا افزونه های و نرم افزارهای گوناگون مرتبط با زمینه فعالیت سایت





مرحله چهارم طراحی وب سایت : پیاده سازی وب سایت


حالا با استفاده از تمامی اطلاعات و موارد جمع آوری شده در مراحل اول و دوم نوبت به ایجاد و یا همان طراحی سایت مورد

نظر رسیده است اما پیش از باید به سئوال های زیر پاسخ داده شود  :

  با توجه به اطلاعات جمع آوری شده ، پیاده سازی و طراحی وب سایت با استفاده از چه ابزار و نرم افزارهایی قابل انجام است؟کدام یک از ابزارها و نرم افزارها ، ایجاد و راه اندازی سایت مورد نظر را با بهترین کیفیت ، کمترین زمان و بالاترین میزان امنیت به دنبال دارد؟

  آیا با توجه به اطلاعات جمع آوری شده و برآوردهای طراحی سایت نیاز به سخت افزار و یا ابزار خاصی دارید؟





مرحله پنجم طراحی وب سایت : اشکال زدایی و توسعه وب سایت

پس از آن که اطلاعات و محتوای مورد نظر بر روی سرور سایت قرار گرفت وقت آن رسیده است تا میزان تطابق وضعیت سایت با نیازهای اولیه سایت مورد بررسی قرار گیرد. این بررسی ها به مدیران سایت کمک میکند تا برای ایجاد تغییرات در ساختار اصلی سایت و همچنین توسعه آن در آینده تصمیمات بهتری بگیرند  .


 



طراحی سایت استاتیک
طراحی سایت های استاتیک برای وب سایت هایی مناسب است که بعد از پیاده سازی نیاز به تغییرات زیادی نداشته و فقط جنبه معرفی را دارند .

در این وب سایت ها ابتدا مشتری، ایده ، شغل، کار و هدف خود را از سایت مد نظر خود می دهد و بعد به تناسب خواسته های وی سایت وی به صورت استاتیک طراحی شده و شخصی سازی مطالب وی در سایت انجام می گیرد

سایت های استاتیک همان طور که از اسمشان مشخص است ایستا و غیر قابل تغییر اند. این گونه سایت ها فاقد بخش مدیریتی سایت برای تغییرات جزئیات سایت هستند و فقط برای افراد و کسانی مناسب اند که می خواهند فقط وب سایتی برای معرفی خدمات خود داشته باشند .

هزینه پیاده سازی این گونه سایت ها بسیار کم بوده و در این مورد می تواند کمک شایانی به دارنده سایت بکند .

امروزه افراد زیادی خواستار ایجاد این گونه سایت ها برای نمایش خدماتشان در دنیای مجازی هستند. اگر شما هم یک سایت برای معرفی خدمات خود می خواهید می توانید همین حالا سایت خود را افتتاح کنید. فقط کافی است با ما تماس بگیرید .

در بررسی نوع طرح قالب سایت های استاتیک توجه داشته باشید که سایت شما باید از ظاهری مناسب و کاربرپسند برخوردار باشد و در تمامی مرورگرهای اینترنتی اعم از اینترنت اکسپلورر و فایرفاکس و... به صورت صحیح نمایش داده شود .

البته واکنش گرایی قالب نسبت به صفحه نمایش نیز از اهمیت قابل توجهی برخوردار است، سایت شما باید در موبایل و تبلت به درستی نمایش داده شود تا کاربران سایت شما که با این دستگاه ها وارد سایت شما شده اند بتوانند به راحتی و بدون بزرگنمایی مطالب از سایت و مطالب شما دیدن کنند .

برای داشتن یک سایت استاتیک با ظاهری مناسب و کاربرپسند، سازگار با تمامی مرورگرها و واکنش گرا با ما تماس بگیرید. گروه طراحان و توسعه دهندگان وب سایت، با داشتن کادری مجرب، شما را به داشتن تمامی آنچه که به دنبالش هستید ترقیب می کند. فقط کافی است با ما همراه باشید .

همیشه قبل از دادن سفارش کاری که در آن تخصص ندارید، باید اطلاعاتی راجع به سفارش کار و نحوه پیاده سازی سایت بدست آورید. حال چند سوال مطرح می شود :

اطلاعات بدست آورده شده تا چه حد صحیح می باشد؟

در امر طراحی سایت طراحان، شرکت های طراحی سایت و حتی کاربرانشان هر کدام با توجه به تجربه کاری خود و نوع تفکر درباره ی آن تجربه ها، اطلاعاتی درباره طراحی سایت و نحوه پیاده سازی آن در اختیار عموم قرار می دهند . شرکت طراحان و توسعه دهندگان وب سایت با توجه به تجربه کاری کارشناسان طراحی سایت خود، می کوشد تا ابتدا اطلاعات شما را در این زمینه بالا ببرد تا بتوانیم به یک ایده کلی دو جانبه درباره سایت شرکتی شما برسیم. آنجا است که می توان به بهترین شکل، به تفاهم کاری و پیاده سازی سایت شما با توجه به سلیقه و اهداف شما رسید .

  • آیا همیشه طراحی سایت ارزان را باید انتخاب کرد؟ یا باید با قیمت های بالا کار را شروع کرد؟
  • آیا با برقراری سایت ، سایت در صفحات اول موتورهای جستجوگر مثل گوگل نمایش داده خواهد شد؟
  • راه کارهای مناسب برای داشتن یک سایت خوب چیست؟

فرض کنید می خواهید ساختمانی را بسازید، این ساختمان را بدون هدف گزاری و بدون طراحی طرح اولیه، طرح نما و طرح دکوراسیون داخلی نمی توان با توجه به نیاز مشتریان و کارفرما ساخت. طراحی سایت هم به همین گونه است، شما باید هدف خود را برای طرح سایت خود پیدا کنید، و برای تحقق بخشیدن به آن هدف، طرح ها و راه کارهای اولیه خود را بازگو نمایید. همکاران ما نیز بعد از مطرح کردن اهداف و تمایلات شما پیشنهاد های خود را در جهت اجرای هر چه بهتر سایتتان خواهند داد. 

  • اهداف سایتهای شرکتی کدامند و چگونه پیاده سازی می شوند؟
  • پشتیبانی 24 ساعته سایت چیست؟ و چه مزایایی دارد؟
با بررسی مطالب بالا می توانید به راحتی اهداف خود را از طراحی سایت شرکت خود انتخاب کرده و انتخاب خود را در رابطه با شرکت طراح سایت خود، بکنید. امیدواریم مطالب فوق برای شما عزیزان مفید واقع شده باشد.
تبدیل سایت استاتیک به داینامیک
تبدیل سایت استاتیک (سایت ایستا) به سایت داینامیک(سایت پویا ) ، چنانچه شما یک سایت استاتیک دارید و جهت به روز رسانی مطالب خود و یا اضافه کردن صفحات جدید و پست های بیشتر و یا قرار دادن عکس و فیلم در سایت خود با مشکل مواجه هستید و یا چنانچه از منوها و گرافیک سایت خود خسته شده اید و می خواهید خودتان توانایی ویرایش سایت خود را داشته باشید ولی با این حال از دانش طراحی سایت برخوردار نیستید بایستی کار خود را به یک کارشناس حرفه ای بسپارید



گروه تفکر خلاق ارتنوس می تواند سایت ایستای شما را به سایت داینامیک تبدیل نماید که مختص شما باشد و شما بتوانید بدون هیچ دانش طراحی سایت به ویرایش سایت خود بپردازید ، مطالب سایتتان را به روز رسانی کنید ، پست های جدید اضافه کنید ، منو های سایتتان را اضافه یا کم نمایید و رنگ زمینه و یا بنرهای سایتتان را تعویض نمایید.
سایت داینامیک ، طراحی شده توسط گروه گروه تفکر خلاق ارتنوس دارای یک پنل مدیریتی است که شما می توانید از طریق این پنل مدیریتی ، مدیران دیگری را برای سایت خود تعریف نمایید برای آنها دسترسی تعریف کنید و سایت خود را بدون هیچ مشکلی به مدیران مختلف بسپارید همچنین می توانید بسیار آسان مطالب مورد نظر خود را در یک ویرایشگر متن ساده تایپ نموده و آن را در محیط مدیریتی خود اضافه نمایید و هزاران قابلیت دیگر
...
طراحی سایت های فروشگاهی

وب سایت های تجارت الکترونیک، ویژگی های منحصر به فرد خود را دشته و طراحی خاصی نیز نیاز دارند که منجر به زیاد شدن بازدید کننده به یک کار ساده خرید اینترنتی. یک طراح وب نیاز به در نظر گرفتن انواع از اصول فروش آنلاین در حالی که طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیک است. در این مقاله ما سعی خواهیم کرد نگاهی به برخی از جنبه های مهم طراحی سایت  که باید در یک وب سایت تجارت الکترونیک مورد توجه قرار گیرند اشاره نماییم.



این سوال در ذهن بسیاری از شما احتمالا به وجود آمده که چرا طراحی وب سایت تجارت الکترونیک از  طراحی وب سایت های دیگر متفاوت است. همه سایت های اینترنتی باید به صورت جذاب، به خوبی سازماندهی شده و با استفاده از رنگ مناسب که متناسب با نوع وب سایت و غیره است طراحی گردد . نظر شما تا حدی خوب است با این حال یک نگاهی از نزدیک در برخی از وب سایت های تجارت الکترونیک موفق می اندازیم تا تفاوت مشهودی  که به طور معمول در یک وب سایت تجارت الکترونیک موفق با وب سایت های دیگر است را را نشان دهیم.

یک وب سایت تجارت الکترونیک نیاز به پیروی از برخی اصول فروش دارد :

انتقال تجربه لذب بخش به کاربر در طور خرید .

دادن اطلاعات دقیق و کامل در خصوص صاحب سایت و فروشگاه اینترنتی که باعث جلب اعتماد

کاربر به سایت شما شود .طراحی سایت باید به گونه ای باشد که کاربر به راحتی بتواند از سایت استفاده کند ، در غیر این صورت کاربر به رقبای شما رجوع میکند !

این ها اصول جدیدی نیستند. همه ما بسیاری از این اصول را در برخورد های خودمان در مراکز خرید ، فروشگاه ها و مغازه های مختلفی دیده ایم و تجربه کرده ایم . چالش بزرگ برای یک طراح وب، این است که چگونه می توان از این ترجمه و آزموده های خود در بازاریابی اینترنتی و با مشتریان مجازی خود استفاده نمود و آن را در طراحی سایت خود پیاده سازی کرد . من مطمئن هستم که همه شما متوجه شده است که در اغلب سوپر مارکت ها نان های تازه را در انتهای فروشگاه قرار میدهند ، بوی نان تازه از انتهای فروشگاه جلب نظر بسیاری میکند و در بعضی از موارد فروشندگان را کشیدن کانالی مخصوص بوی آن را به سمت درب ورودی میکشانند ، در این وضعیت ، انواع محصولات و کالاهای جالب و دارای ظاهر مناسب را میچینند و این خود راهی برای فروش محصولات متنوع دیگر میشود ، در صورتی که خریدار تنها نان میخواسته !

از جمله مواردی که میتوان در فروشگاه های اینترنتی برای جلب مشتری نام برد استفاده از روش های قرعه کشی و اهدای محصول است ، با این روش شما میتوانید انواع خواسته های مورد نظر خود را از بازدید کننده داشته باشید و راهی برای ترغیب استفاده از خدمات سایت شما میباشد .

یک طراحی سایت فروشگاه اینترنتی مناسب باید به صورتی باشد که کاربر با یک کلیک یا 2 کلیک بتواند به صفحه مورد نظر خود برای خرید محصوب هدایت شود ، این یکی از بهترین مواردی است که منجر نمیشود کاربر خسته شده و یا به سایت های دیگر مراجعه نماید ، زمان برای کاربر بسیار مورد توجه است !

تجارت الکترونیک طراحی وب سایت همشه در حال تحقیق و پژوهش است . یکی از جنبه های مهم این است که در آن چشم کاربر در نگاه اول در هنگام دسترسی به یک صفحه وب می باشد. بسیاری از پژوهش در مورد این موضوع انجام شده است بیشتر تحقیقات نشان داد که متوسط منطقه سمت چپ صفحه سایت ، بیشترین توجه را به خود جلب و پس از آن مرکز صفحه طراحی شده سایت میباشد . با استفاده از این تکنیک ها، طراحان وب باید مواردی را برای دیده شدن توسط بازدید کننده مورد توجه قرار دهند ، بسیار شبیه به آنچه در سوپرمارکت انجام میشود. طراح وب با تجربه تجارت الکترونیک می دانید که چگونه برای ایجاد و طراحی سایت باید موارد و قسمت های خاص مورد نظر فروشنده را در کنار هم قرار دهد که بیشترین بازده را داشته باشد .

اگر شما برای ایجاد وب سایت و راه اندازی فروشگاه الکترونیکی خود مطمئن شدید ، حتماً از توصیه ها و راهنمایی های یک طراح وب سایت با تجربه و ترجیحا کسی که دارای تجربه با وب سایت های تجارت الکترونیک و فروشگاه های اینترنتی است استفاده نمایید .


 

طراحی پورتال حرفه ای

ویژگی های پورتال :


بر طبق نکاتی که در تعریف پورتال داده شد ویژگی های پورتال عبارتند از :

ارائه شخصی سازی اطلاعات و کاربری های پورتال بر حسب نیاز کاربر توسط شخص یا خود پورتال . (PersonalizationوTailoring)

ارائه سیستمهای جستجو و دایرکتوری به گونه ای که کاربر در کمترین زمان ممکن به اطلاعات دست یابد . (Search and Directory)

ارائه امکان شخصی سازی برای تغییر ظاهر و ساختار پورتال به ازای هر کاربر (End user customization)

ارائه ساز و کار  مدیریت اطلاعات به افراد مسوول پورتال .(Content & Data Management)

ارائه مکانیزمهایی به مدیران پورتال برای پاسخگویی به نیازهای افراد مختلف در سازمان .

پشتیبانی برقراری ارتباط با منابع خارج از پورتال نظیر   web service و سایتهای دیگر ،   برای دریافت اطلاعات و سرویسهای مورد نیاز .

عدم وابستگی به پهنه ای (Platform) خاص به گونه ای که برای تمامی افراد با سیستم عاملهای مختلف و مرورگرهای مختلف قابل دسترس باشد (Cross-platform functionality) . این مورد شامل پشتیبانی توسط سیستمهای PDA و موبایل نیز می گردد .

Single sign-on :مکانیزمی که به وسیله آن کاربر تنها با یک بار ورود به سیستم به تمام سرویس ها و اطلاعات محدوده خود دسترسی داشته باشد .

راهکارهای امنیتی به منظور تعیین سطوح دسترسی کاربران و نقش هر کاربر در سیستم. این سطح دسترسی شامل بازدیدکنندگان و مسوولین پورتال می شود .(Security)

ساختار مشخصی برای ارائه اطلاعات به کاربر (Taxonomy)

ساختار پیمایش ساده به گونه ای که کاربر با کمترین کلیک به مکان ، سرویس و یا اطلاعات مورد نظرش دست یابد .( Browse / Navigate Documents)

ایجاد امکان ارتباط کاربران با مسوولین پورتال و دیگر کاربران پورتال به صورت همزمان (“Chat”)یا غیر همزمان (“Forum”) . (Collaboration)

ارائه سرویس های متداول در اینترنت  

ارائه مکانیزمی که از طریق آن کاربران بتوانند در بخش های مختلف پورتال عضو شده و در صورت تغییر اطلاعات آن بخش و یا افزودن اطلاعات جدید  ، Email  دریافت کنند .( Subscribe / What’s new)

ارسال پیام به ازای رویدادهایی که برای کاربر مهم هستند . این سیستم با استفاده از   email و یا خود پورتال پیامی برای مشتری ارسال کرده و به او می گوید که رویداد درخواست شده اتفاق افتاده است . به عنوان مثال کاربران می توانند در بخش تنظمیات خود ،  برای دریافت پیامهای شخصی ، دریافت یک وظیفه ، دریافت یک خبر با عنوانی خاص  "دریافت پیام " را درخواست کنند .(Alert)

مدیریت گردش کار - تمامی فرآیندها   دارای یک روند اجرایی هستند . این فرآیند به بخشهای مختلف تقسیم شده و با زمان بندی مشخص به افراد مختلف اختصاص داده و انجام می شوند. حداقل امکانی که به بهتر شدن کیفیت فرآیند کمک می کند ، پیاده سازی آن بر روی کاغذ می باشد. اما آیا این امکان کافی است ؟ آیا بدین وسیله می توان علاوه  بر روند کار ، نحوه انجام کار و زمان بندی آن را کنترل کرد ؟ یکی از امکانات پورتال ارائه مدیریت گردش کار است . (Workflow Management)

بر این اساس می توان فرآیندی در سیستم تعریف کرد و با استفاده از امکانات " زمان بندی " و "فازبندی " ، فرآیند را به وظایف کوچک تر تقسیم کرد ؛ به گونه ای که هر وظیفه نه تنها نشان دهنده فرد انجام دهنده ، بلکه نمایش دهنده زمان بندی انجام فرآیند نیز  باشد. حال اگر بخش مدیریت گردش کار کنار سیستم Alert و یا ارسال پیام از تقویم شخصی قرار گیرد ، می تواند کمک موثری در نظارت و پیش برد آن فرآیند نماید. در انتها توصیف گرافیکی فرآیند برای ایجاد کننده  فرآیند و کسانی که در انجام فرآیند سهیم هستند،  این حسن را دارد که بتوانند درک بهتری از آن داشته باشند و حتی پروسه را اصلاح کنند تا در زمان بندی ها صرفه جویی شود .

علاوه بر این ، در صورتی که فرآیند انتخابی در طول زمان انجام خود احتیاج به بهره گیری از بخشهای مختلف پورتال داشته باشد ، می تواند محک خوبی برای شناخت ارتباطات لازم ما بین بخشهای  های پورتال باشد.

 

بهینه سازی سایت ( seo)

سئو چیست؟

SEO یا سئو به معنی بهینه سازی سایت در موتور های جستجو (Search Engine Optimization) و امروزه

یکی از مراحل مهم و پر اهمیت در طراحی وب می باشد .




بهینه سازی سایت
:

شما کار طراحی سایتتان را به اتمام رسانیده اید ولی هنوز به آن اندازه ای که انتظار دارید بازدید کننده ندارید . مشکل اینجاست که شما هنوز روی یکی از راه های خیلی مهم و مفید افزایش بازدید سایتتان کار نکرده اید . یعنی بهینه سازی  موتور های جستجو یا همان بهینه سازی سایت .

بهینه سازی وب سایت چیست؟

Search Engine Optimization (بهینه سازی موتور های جستجو ) عبارت است از مجموعه تکنیک ها و مهارت هایی که به یک سایت اجازه می دهد ترافیک و بازدید کننده های بیشتری از موتورهای جستجو نظیر Google ، Yahoo و یا Microsoft داشته باشد .

سئو   را می توان به دو محدوده اصلی تقسیم نمود :

۱ - off-page سئوکارهایی که به طور مستقل از وب سایت شما انجام می گیرد .

 – on-page سئوکارهایی که وب سایت شما را تغییر می دهد تا رتبه بهتری را در موتور های جستجو بگیرید .
این آموزش هر دوی این محدوده ها را با جزئیات در بر می گیرد .

به یاد داشته باشید که یک سایت به طور کامل در موتور های جستجو بهینه نمی شود مگر این که شما هر

دو بخش off-page سئوو on-page سئو را به کار بگیرید .





سئوی سایت شما :



SEO
خریدن لینک های اسپانسر شده و شماره یک در adwords( سیستم تبلیغات گوگل ) و اظهار بر داشتن یک سایت درجه اول در گوگل نیست .

خریدن این گونه تبلیغات مربوط به SEM یا Search Engine Marketing می باشد که به معنای سیستم

بازاریابی موتور های جستجو می باشد و در این آموزش قرار نمی گیرد .

سئو به معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشد .




چه کسی از سئو استفاده می کند؟

اگر که سایت طراحی شده در حال حاضر رتبه دهم را در جستجوی عبارت “چگونه تخم مرغ درست کنیم” را دارد ، برای این که رتبه جستجوی این عبارت برای این سایت به یک بهبود یابد، باید از سئو استفاده کند. از آنجا که موتور های جستجو در وب رایج و رایج تر شده اند تقریبا هر کسی که بخواهد در وب دیده شود می تواند از مزایای بهینه سازی سایت استفاده کند .

سئوی سایت شما :



SEO
خریدن لینک های اسپانسر شده و شماره یک درadwords ( سیستم تبلیغات گوگل ) و اظهار بر داشتن یک سایت درجه اول در گوگل نیست .

خریدن این گونه تبلیغات مربوط به SEM یا Search Engine Marketing می باشد که به معنای سیستم بازاریابی موتور های جستجو می باشد و در این آموزش قرار نمی گیرد .

سئوبه معنای درجه اول بودن نام شرکت شما نمی باشد .

چه کسی از سئواستفاده می کند؟

اگر که سایت طراحی شده در حال حاضر رتبه دهم را در جستجوی عبارت “چگونه تخم مرغ درست کنیم” را دارد ، برای این که رتبه جستجوی این عبارت برای این سایت به یک بهبود یابد ، باید از سئو استفاده کند . از آنجا که موتور های جستجودر وب رایج و رایج تر شده اند تقریبا هر کسی که بخواهد در وب دیده شود می تواند از مزایای بهینه سازی سایت استفاده کند .