• 02634215990
  • 09109400668

طراحی سایت و برنامه نویسی پرتال

+

تولید انواع نرم افزار

نمونه کارهای منتخب سئو و بهینه سازی
مدیریت ارتباط با مشتری (CRM)

CRM ابزاری است که کارکنان و مشتریان شما را برای تحقق اهداف سازمانی آماده تر می کند و امروزه راه حل های هوشمند و مبتنی بر فناوری، مبنای مهمی در CRM به شمار می آید .








CRM چه چیزی نیست؟

این ابزار یک فناوری نیست. بلکه فناوری به عنوان یک توانمندساز در خدمت CRM است . یک محصول نرم افزاری نیست که آن را خریداری و نصب کنید ! این روش مدیریت تماس با مشتریان هم نیست . CRMحتی یک سیستم مرکزی برای کمپین های بازاریابی هم نیست . این روشی برای رسیدگی به شکایات و نظرات مشتریان نیز نیست . CRMهیچ یک از موارد بالابه تنهایی نیست، بلکه همه موارد بالااست !

CRM چیست ؟

CRMیک استراتژی است که کل کسب وکار را در برمی گیرد و تمرکز اصلی بر نقاط تماس مشتری است . ابزاری است که کارکنان را از طریق دسترسی به اطلاعات توانمندتر می سازد . CRMشما را از انجام تصمیم گیری درست برای سازمان و مشتریان مطمئن می سازد و به سازمان امکان ایجاد مزیت رقابتی می دهد . این ابزار با کاهش هزینه های داخلی و افزایش وفاداری مشتریان، برای سازمان و مشتریان اثربخشی فراوان دارد . CRM ابزاری قدرتمند است که می تواند رقبای سازمان را با سرعت پس بزند .












اما برای انتخاب یک سیستم CRM مناسب باید نکات زیر را در نظر بگیرید : قیمت : بدون شک یکی از مهم ترین عوامل در انتخاب یک سیستم CRM ، آگاهی از بودجه اختصاص یافته برای آن است. با این حال موضوع قیمت تنها یکی از عوامل تاثیرگذار بر سیستم CRM است. وقتی صحبت از قیمت به میان می آید، بهتر است تنها به هزینه خریداری سیستم CRM اکتفا نکنید، بلکه هزینه مواردی چون آموزش، به روز رسانی و خدمات پس از فروش را نیز در نظر بگیرید. علاوه براین هزینه اقداماتی چون یکپارچه سازی سیستم CRM با نرم افزارهای قبلی سازمان، سفارشی سازی برای سازمان و همچنین تهیه و تامین دستگاه کامپیوتر و لپ تاپ مورد نیاز برای راه اندازی سیستم باید در نظر گرفته شود . تاکید بر CRM در اهداف کسب وکار. جزو جدایی ناپذیری از انتخاب هر سیستم CRM ، مشخص کردن دقیق اهداف سازمانی است.برای موفقیت پیاده سازی سیستم CRM در سازمان، باید مدیران تمام های واحد سازمانی به این درک رسیده باشند که استفاده از آن یکی از الزامات و اهداف مشخص شده کسب وکار است. این افراد نه تنها باید از عملکرد سیستم جدید دفاع کنند، بلکه باید تمام گزارش های مورد نیاز خود را از طریق آن از کارکنان خود بخواهند .





رعایت تناسب با بلوغ سازمان : سیستم CRM باید با سطح بلوغ و میزان آمادگی کارکنان تناسب داشته باشد. تجربه استفاده از سیستم های CRM به دلیل پیچیدگی نرم افزار و عدم شناخت کارکنان با شکست قطعی روبه رو بوده است. بنابراین نیاز است با مطالعه و بررسی هرچه دقیق تر و براساس میزان آمادگی سازمان نسبت به انتخاب سیستم CRMاقدام کنید. برای بلوغ سازمان در مورد CRM ، سطوح زیر در نظر گرفته می شود : سطح صفرهیچ اقدامی در خصوص CRM انجام نشده است . سطح یک-آگاهی سازمان در حال مطالعه و برنامه ریزی برای CRM است . سطح دو-توسعه سازمان اقداماتی ابتدایی برای CRM انجام داده است و در حال اجرایی کردن برنامه های مرتبط است . سطح سه -تجربه آموزی سازمان در حال پیاده سازی و تجربه کردن سیستم CRM است . سطح چهار-بهینه سازی سازمان سیستم CRM را براساس نیازها و شرایط سازمان بهینه سازی می کند . سطح پنج-رهبری سازمان با استفاده از سیستم CRM کسب وکار را رهبری و هدایت می کند .




توجه به اعتبار و توانایی ارائه دهنده سیستم: CRMانتخاب سیستم CRM باید براساس مطالعه دقیق سرویس دهندگان و بررسی بازخوردهای دیگر مشتریان ایشان باشد. به ویژه چنانچه در یک صنعت خاص به دنبال یک سیستم باشید، بهتر است تجزیه و تحلیل های شرکت های مشابه را در نظر بگیرید سپس در مورد انتخاب سرویس دهنده تصمیم گیری کنید .به یاد داشته باشید با توجه به درجه اهمیت ابزار CRM ، انتخاب آن باید به دور از شتابزدگی و با مطالعه و بررسی دقیق همراه باشد.