CRM ابزاری است که کارکنان و مشتریان شما را برای دسترسی به اهداف سازمانی آسان تر می کند و امروزه راه حل های مبتنی بر هوشمند و مبتنی بر فناوری، کلید CRM است.
CRM چیست؟
این ابزار تکنولوژی نیست بلکه فناوری به عنوان یک توانمند در خدمت CRM است. یک محصول نرم افزاری برای خرید و نصب آن نیست! اینمدیریت تماس مشتری نیز نیست. CRM حتی یک سیستم مرکزی برای کمپین های بازاریابی نیست. این یک راه برای رسیدگی به شکایات است
بررسی مشتریان نیست CRM تنهایی نیست، همه چیز است!
CRM چیست؟
CRM یک استراتژی است که کل کسب و کار را در بر میگیرد و بر نقاط ارتباط مشتری متمرکز است. این ابزار از طریق دسترسی به کارمندان امکان پذیر است. اطلاعات قدرتمندتر است CRM به شما اطمینان می دهد که تصمیمات درست برای سازمان خود و مشتریان و دادن سازمان به یک مزیت رقابتی است می دهد این ابزار برای کاهش هزینه های داخلی و افزایش وفاداری مشتری به سازمان ها و مشتریان موثر است. CRM یک ابزار قدرتمند است. این می تواند به سرعت رقبای خود را رها کند.
اما برای انتخاب سیستم مناسب CRM، موارد زیر را در نظر بگیرید: قیمت: بدون شک یکی از مهمترین عوامل در انتخاب یک سیستم CRM آگاهی از بودجه اختصاص یافته به آن است. با این حال، قیمت تنها یکی از عوامل موثر بر CRM است. هنگامی که به قیمت گذاری می آید، بهتر است فقط هزینه خرید سیستم CRM را پرداخت نکنیم، بلکه هزینه های آموزش، ارتقا و خدمات پس از فروش نیز پرداخت می شود. علاوه بر این، هزینه هایی مانند ادغام سیستم CRM با سازمان های نرم افزاری قبلی، سفارشی سازی برای سازمان، تهیه و تهیه کامپیوتر و لپ تاپ مورد نیاز برای راه اندازی سیستم باید در نظر گرفته شود. تمرکز CRM بر اهداف کسب و کار. بخشی جدایی ناپذیر از انتخاب هر سیستم CRM شناسایی دقیق اهداف سازمانی است. برای موفقیت در پیاده سازی یک سیستم CRM درون سازمان، تمام واحدهای سازمانی باید متقاعد شوند که استفاده از آن یکی از اهداف و اهداف کسب شده است. . نه تنها این افراد باید از عملکرد سیستم جدید دفاع کنند، بلکه باید از طریق گزارش های خود از تمامی کارمندانشان بخواهند.

سازگاری با بلوغ سازمانی: سیستم CRM باید با سطح بلوغ و آمادگی کارکنان سازگار باشد. تجربه استفاده از سیستم های CRM به دلیل پیچیدگی نرم افزار و عدم شناخت کارکنان با یک شکست قطعی است. بنابراین، لازم است که بیشتر مطالعه شود و بر اساس آمادگی سازمان برای انتخاب سیستم CRM باشد. برای بلوغ یک سازمان در مورد CRM، سطوح زیر در نظر گرفته شده است: سطح عملکرد CRM گرفته نشده است. سطح آگاهی از سازمان در حال بررسی و برنامه ریزی برای CRM است. سطح دو توسعه اولین گام سازمان برای CRM بوده و برنامه های مرتبط با آن را اجرا می کند. سطح سوم تجربه یادگیری سازمان، پیاده سازی و اجرای سیستم CRM است. بهینه سازی چهار مرحله ای سازمان، سیستم CRM را با توجه به الزامات و الزامات سازمان بهینه سازی می کند. رهبری و رهبری در پنج سطح رهبری سازمان از طریق سیستم CRM کسب و کار.
با توجه به اعتبار و توانایی ارائه دهنده سیستم: CRM انتخاب یک سیستم CRM باید بر اساس مطالعه دقیق ارائه دهندگان خدمات و توجه بازخورد مشتریان دیگر باشد. به خصوص اگر شما به دنبال یک سیستم در یک صنعت خاص هستید، بهتر است در نظر گرفتن تجزیه و تحلیل شرکت های مشابه، و سپس تصمیم به انتخاب سرور. به یاد داشته باشید، بسته به اهمیت ابزار CRM، آن را انتخاب کنید. این باید دور از عجله و با مطالعه دقیق نگه داشته شود.